Saturday, December 22, 2012

Erti Sahabat....

SaHaBaT..
 Apakah yang dimaksudkan dengan sahabat?
 Ada yg menyatakan sahabat itu adalah teman yang rapat dengan kita.
 Sehingga beliau mengetahui hal2 peribadi kita.
 Ada juga yang menyatakan sahabat itu akan berada dimana kita berada..
 Kehulu kehilir bersama.

 Bagi saya, sahabat itu adalah seseorang yang akan bersama kita dalam susah dan senang,suka duka..
 Akan menghulurkan tangan tatkala kita jatuh kecundang..
 Akan mengesat air mata kita apabila ia jatuh ke pipi..
 Sahabat juga seorang yang mampu memahami kita dari hati ke hati..
 Bukan kerana wang, keturunan, pendidikan dan lain2..

PeRiTnYa DikHiAnAtI SaHaBaT!
 Pernah beberapa kali aku merasai peritnya bersahabat...
 Beliau hanya memanfaatkan apa yang saya punya..
 Contohnya meniru tugasan yang pensyarah berikan, dan menggunakan barang2 peribadi saya...
 Masih lagi segar dalam ingatan..beliau menggunakan barang2 aku, menukar baran2 aku,
 Asingkan barang2 aku...sedih....sangat2 sedih....alasanNya? nak balas dendam sebab kentang yg aku
 Makan...setiap kalinya mmberikan alasan yg sama...
 Aku xpernah mengungkit...sedihku hanya ku critakan pada S.H dan kakak ku...
 Di belakangku juga kau sering menfitnahku...aku sering mendengar dari teman2 yg lain..
 Aku hanya mendiamkan diri walaupun terlika...Hmmm...

SaHaDaT...
 Seorang teman tetap memberi ruang privacy sebagai seorang manusia..
 Kita akan selalu berasa dekat dengannya walaupun kita tidak berjumpa dalam waktu yang lama..
 Tidak akan hilang walaupun jarak memisahkan kita.
 Dan tanpa teman kita tidak akan menjadi seperti sekarang.....



No comments:

Post a Comment